Kupiłem auto w Niemczech i dostałem niemiecki TIV z DEKRY gdzie podany jest następny termin badań, nie jest wbity w dowód rejestr. niemiecki.
Czy Wydział Komunikacji powinien honorować ten termin badań, czy będę musiał robić badania w Polsce?
Polski wydział komunikacji będzie honorować pierwszy rok niemieckich badań jeżeli auto jeststarsze niż 5 lat lub więcej lat jeżeli od daty pierwszej rejestracji nie minęły 3 lata lub 5 wtedy pierwsze badanie robi się po 3 latach, drugie po kolejnych dwóch i potem już co roku.
Nie mniej jednak i tak trzeba będzie zrobić w Polsce badanie ustalające brakujące dane techniczne za ok. 50 zł. Tymi danymi są np. rok produkcji, pojemność, data pierwszej rejestracji i wiele więcej w zależności od kraju z jakiego pochodzi pojazd.
Wynika to z tego, że mimo iż jesteśmy w Unii to istnieje pewna dowolność w parametrach jakie mają widnieć w dowodzie rejestracyjnym.
Kiedy niemieckie badanie techniczne TUV z DEKRY będzie ważne?
W powyższym przypadku jeżeli badanie nie jest wbite w dowód rejestracyjny – musi być podana dana do kiedy jest ważne a nie jak w niektórych krajach – data wykonania badania i jest wystawione zaświadczenie np. z DEKRY to trzeba je dodatkowo przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego.
Możemy za Ciebie przeprowadzić całą procedurę rejestracji takiego samochodu czyli:
- zrobić tłumaczenia przysięgłe zagranicznych badań technicznych,
- uzyskać zaświadczenie od przedstawiciele producenta np. Fiat Motor Poland z danymi niezbędnymi do rejestracji pojazdu,
- złożyć dokumenty w urzędzie celnym – jeśli podlega akcyzie lub innym podatkom (cło i VAT),
- zarejestrować Twój pojazd,
- ubezpieczyć świeżo kupiony samochód z Niemiec.
Jeżeli nie chcesz się tym zajmować osobiście skontaktuj się z nami – załatwimy wszystko za Ciebie ;)
Więcej na temat przeczytasz TUTAJ – w innym naszym artykule.
TO JEST CHORE !! zdzierstwo i nic wiecej!! polscy diagnosci ktorzy za flaszke robia przeglady maja byc bardziej wiarygodni od niemieckiego tuv,u ;-) kolejny punkt do zdzierania kasy z obywatela nic wiecej…
Tu nie chodzi o diagnostów.
Polskie prawo przewiduje badania co roku a niemieckie co 2 lata.
W związku z tym w Polsce ważny jest pierwszy rok badań technicznych zrobionych za granicą.
tłumaczenie badań technicznych to około 40-60 zł za stronę to już taniej zrobić przegląd na miejscu…
Dokładnie to samo proponujemy naszym klientom, szczególnie, że i tak trzeba potem wykonać polskie badanie techniczne ;)
Jak to wygląda jeżeli niemiecki przegląd ważny jest jakieś 7 miesięcy? Trzeba robić kolejny przegląd w Polsce? Dodam że auto od daty pierwszej rejestracji ma 3 lata a od produkcji 4.
Wg polskiego prawa pierwsze badanie techniczne robi się dopiero po 3 latach od daty pierwszej rejestracji
więc jeśli nie minęły jeszcze trzy lata to niemieckie badanie techniczne będzie ważne.
W razie wątpliwości proszę o kontakt.
Czy jeżeli mam w dowodzie z niemiec wbite AUG 22 to będa mi to honorować w wydziale komunikacji, czy potrzebne będzie badanie techniczne zrobione w Polsce.
Niemieckie badanie techniczne dla auta starszego niż 5 lat będzie ważne przez pierwszy rok czyli w tym przypadku
AUG 22 to sierpień 2022 – odejmujemy jeden rok i cieszymy się badaniem okresowym ważnym do końca sierpnia 2021.
Natomiast najczęściej po rejestracji pojazdu trzeba zrobić badanie techniczne uzupełniające dane brakujące
w zagranicznym dowodzie rejestracyjnym a wymagane w polskim systemie np. rok produkcji.
W razie dalszych pytań proszę o kontakt.
Czy jeśli mam świeżo zrobiony tuv i zjeżdżam na stałe do polski Czy będzie on ważny czy musze zrobić nowy w Polsce ? Auto rok produkcji 2015
Ważność badania będzie ważna przez rok od daty zrobienia niemieckiego przeglądu technicznego.
Do tego w zależności od urzędu komunikacji wyślą Ciebie na badanie dodatkowe w celu uzupełnienia brakujących danych
(rok produkcji i nacisk na oś i może coś jeszcze) przed rejestracją lub po zarejestrowaniu pojazdu.
Np. urząd komunikacji we Wrocławiu wydaje skierowanie na badanie po zarejestrowaniu auta.
W razie dalszych pytań proszę o kontakt – możemy zarejestrować Twój samochód z Niemiec.
Czy jesli auto jest starsze niz 3 lata i mam dopiero co zrobiony TUV to czy urzad musi zaakceptowac takie badanie techniczne
Teoretycznie można zarejestrować samochód bez polskich badań w tym przypadku – niemieckie badanie techniczne powinno być uznane w oparciu o polskie przepisy.
Jeżeli np. w Niemczech robi się badania co dwa lata w Polsce co roku to będzie uznany pierwszy rok badań.
Wszystko jednak zależy od urzędu komunikacji gdzie będzie rejestrowany samochód. Na pewno jednak nawet jeśli będzie uznane zagraniczne badanie techniczne
to będzie trzeba pojechać na stację kontroli pojazdów i zrobić badanie dodatkowe ustalające dane techniczne, których brakuje w niemieckim dowodzie rejestracyjnym
na przykład – rok produkcji. W razie problemów proszę o kontakt.