Kupiłem auto w Niemczech i dostałem niemiecki TIV z DEKRY gdzie podany jest następny termin badań, nie jest wbity w dowód rejestr. niemiecki.
Czy Wydział Komunikacji powinien honorować ten termin badań, czy będę musiał robić badania w Polsce?

Polski wydział komunikacji będzie honorować pierwszy rok niemieckich badań jeżeli auto jeststarsze niż 5 lat lub więcej lat jeżeli od daty pierwszej rejestracji nie minęły 3 lata lub 5 wtedy pierwsze badanie robi się po 3 latach, drugie po kolejnych dwóch i potem już co roku.

Nie mniej jednak i tak trzeba będzie zrobić w Polsce badanie ustalające brakujące dane techniczne za ok. 50 zł. Tymi danymi są np. rok produkcji, pojemność, data pierwszej rejestracji i wiele więcej w zależności od kraju z jakiego pochodzi pojazd. 

Wynika to z tego, że mimo iż jesteśmy w Unii to istnieje pewna dowolność w parametrach jakie mają widnieć w dowodzie rejestracyjnym.

Kiedy niemieckie badanie techniczne TUV z DEKRY będzie ważne?

W powyższym przypadku jeżeli badanie nie jest wbite w dowód rejestracyjny – musi być podana dana do kiedy jest ważne a nie jak w niektórych krajach – data wykonania badania i jest wystawione zaświadczenie np. z DEKRY to trzeba je dodatkowo przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego.

Możemy za Ciebie przeprowadzić całą procedurę rejestracji takiego samochodu czyli:

  • zrobić tłumaczenia przysięgłe zagranicznych badań technicznych,
  • uzyskać zaświadczenie od przedstawiciele producenta np. Fiat Motor Poland z danymi niezbędnymi do rejestracji pojazdu,
  • złożyć dokumenty w urzędzie celnym – jeśli podlega akcyzie lub innym podatkom (cło i VAT),
  • zarejestrować Twój pojazd,
  • ubezpieczyć świeżo kupiony samochód z Niemiec.

Jeżeli nie chcesz się tym zajmować osobiście skontaktuj się z nami – załatwimy wszystko za Ciebie ;)

 

Więcej na temat przeczytasz TUTAJ – w innym naszym artykule.